Flaixos | Benvinguts, nouvinguts
Set breus i una fotografia per retratar l'actualitat més destacada de la setmana

1 | Benvinguts, nouvinguts
Dues paraules i moltes històries plasmades en un mur. “Gràcies, Garrotxa” és el lema que es va escollir per complementar el mural que va encarregar el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa (CASG) a la il·lustradora Bea Puig. Està situat a l’estació d’autobusos d’Olot i, des del desembre passat, llueix en plenitud, tot i que es va inaugurar ben entrada la primavera. El CASG va voler materialitzar el projecte en el marc del Dia Internacional de les Persones Migrants, que és el 18 de desembre.
2 | Radars per a la soledat
Detectar i resoldre la soledat no volguda. Aquest és el repte que s’ha marcat la Vall d’en Bas amb un nou projecte innovador a la Garrotxa i a l’àmbit rural català anomenat Radars. La iniciativa, que ja fa anys que es porta a terme a Barcelona i altres àmbits urbans, arriba ara a la comarca de la mà de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas, l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa, el Consorci d’Acció Social (CASG), Càritas Garrotxa i Creu Roja. Consisteix a crear una xarxa comunitària per detectar i ajudar les persones que se senten soles, ja siguin gent gran o joves. “Es tracta d’enxarxar-nos i tornar a intentar conèixer el veí”, diu Magda Roca, regidora de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas.
3 | Més alumnes en el primer curs de Noima a la nova seu
L’escola de noves oportunitats Noima va tancar divendres passat el seu primer curs a la nova seu situada a l’antiga Providència d’Olot. Al setembre La Fageda, impulsora del centre, inaugurava les instal·lacions després d’anys d’obres. Ara s’ha tancat el primer curs en un espai nou i adaptat, ja que fins ara el centre donava servei a través de diferents espais municipals. “El nou edifici ens ha permès fer un salt important. Creiem que les noves instal·lacions han facilitat molt més la vinculació entre l’alumnat i l’escola”, diu el director tècnic de Noima, Àngel Serrat.
4 | El Parc Nou, a punt per a nova música
Els diumenges d’estiu a Olot tenen una sonoritat i un lloc: música al Parc Nou. A partir del 20 de juliol aquest espai natural privilegiat de la ciutat acollirà el cicle Música al Parc, i durant els sis propers diumenges es podrà gaudir de concerts gratuïts a l’aire lliure a dos quarts de 7 de la tarda. Enguany la programació no compta amb cap artista garrotxí, tot i que sí que n’hi ha de catalans, com la terrassenca Carola Ortiz o Joanjo Bosk de l’Empordà, i visitaran el Parc Nou artistes internacionals.
5 | 1.400 dansaires omplen de goig el Parc Nou
Diumenge passat es va celebrar el 62è aplec de la sardana a Olot, organitzat per l’Agrupació Sardanista Olot (ASO). Malgrat haver hagut de suspendre els actes de la vigília per pluja, l’aplec va fer notar que Olot és Capital de la Sardana amb un gran èxit d’assistència: gairebé 1.400 persones van omplir el parc. “El Parc Nou feia goig, ben fresc i regat, i amb una gran feina feta de la brigada”, apunta el president de l’ASO, Ignasi Riera. Els dansaires venien de llocs tan diversos com Celrà, Caldes de Malavella, Sitges, Barcelona, Sabadell, la Bisbal, Berga, Ripoll, Canet de Mar o Llançà.
6 | L’Olot es posa en marxa
L’equip torna als entrenaments amb divuit jugadors del primer equip. Fins al 7 de setembre, dia en què arrencarà la lliga al camp del Barbastre aragonès, l’equip tindrà vuit setmanes per posar-se en forma. En aquesta pretemporada, jugarà deu partits amistosos. El primer serà aquest mateix dissabte, 19 de juliol, a casa contra el Girona, de Primera Divisió.
7 | Aina Cargol guanya el primer or internacional
Aina Cargol ja té una medalla d’or internacional al seu palmarès. La jugadora olotina va guanyar l’Eurobasket sub-18 amb la selecció espanyola a l’illa canària de La Palma. Espanya va dominar la fase de grups amb victòries contundents contra Turquia (42-75), la República Txeca (89-44) i Polònia (52-82), i va superar els vuitens i els quarts de final contra Grècia (61-38) i Sèrbia (65-89) abans d’arribar a jugar unes semifinals molt dures contra França. De fet, el partit contra les franceses va ser una final anticipada i el triomf va ser vermell per 65-71, amb 6 punts en 20 minuts de Cargol.
