Flaixos | La variant, a audiència pública
Set breus i una fotografia per retratar l'actualitat més destacada de la setmana

1 | La variant, a audiència pública
La variant d’Olot i les Preses ja està a audiència pública. Des de dijous de la setmana passada, el projecte constructiu de la infraestructura garrotxina ha entrat en l’última fase administrativa abans de l’inici de les obres. L’audiència pública és un procés que permet als implicats (ajuntaments, particulars o propietaris de terrenys per on passarà la carretera) aportar observacions o detalls d’última hora al projecte. El departament de Territori recollirà les observacions i les avaluarà per acabar de perfilar el projecte constructiu, que, segons la conselleria, ja està “tècnicament aprovat”, a falta de les aportacions que puguin sortir durant el període d’audiència, que s’allargarà fins al 30 de setembre.
2 | Els Bombers d’Olot, pregoners de les Festes del Tura
Els Bombers d’Olot seran els encarregats de donar el tret de sortida a les Festes del Tura 2025. El dia 5 de setembre diversos membres del cos pujaran al balcó de l’ajuntament per fer el pregó i encetar les festes de la ciutat. Ho faran coincidint amb el seu 170è aniversari, una fita idònia segons l’alcalde per dur a terme aquest acte tan esperat. “Vam considerar que era un magnífic any per proposar-vos ser els pregoners i crec que serà un goig per a tothom. A més, serà un moment per explicar amb el to festiu que toca qui sou, aquesta trajectòria de 170 anys d’història i el vostre paper també molt vinculat a les Festes del Tura”.
3 | La basílica de Sant Esteve recupera tots els sants
La basílica de Sant Esteve d’Olot ha recuperat aquest dimarts totes les figures de la façana, que van ser destruïdes l’any 1936 als inicis de la Guerra Civil espanyola. L’any passat es va col·locar la figura de sant Esteve, i enguany, amb les imatges de santa Sabina i sant Valentí, la façana ja compta amb totes les peces 89 anys després de la seva destrucció. Santa Sabina s’ha fet a través d’un motlle original de l’escultor Manel Trayte. I per elaborar sant Valentí, es va arribar a un acord amb la família de Modest Fluvià, l’autor de l’obra.
4 | El Mirador del Puigsacalm obté noves places públiques
La residència El Mirador del Puigsacalm, a la Vall d’en Bas, ha assolit les vint places públiques gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament i el departament de Drets Socials de la Generalitat. Fa al voltant d’un any i mig, el centre ja havia rebut una concessió de quinze places públiques i ara, recentment, n’ha rebut cinc més. “L’última informació que hem rebut és positiva. Ens han donat cinc places públiques més de les quinze que ja se’ns havien concedit un parell d’anys enrere”, explica el fins dimarts alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, en declaracions a La Comarca d’Olot.
5 | La música de cambra fa vibrar els masos de la Garrotxa un juliol més
El cap de setmana passat es va posar punt final a la novena edició del festival Música als Masos amb un balanç molt positiu. Durant aquesta darrera setmana de festival s’ha pogut escoltar finalment el DeLis Duo al mas Campderrich de Sant Iscle de Colltort, després d’ajornar l’actuació a causa de la pluja. El festival va continuar dijous a Besalú, a la sala gòtica de Can Llaudes, on el públic va poder gaudir, amb unes condicions acústiques excepcionals, de la proposta de Ministers of Pastime, que ens van fer descobrir molta música inèdita del món cortesà del segle XVI.
6 | El Girona no dona opció
L’equip de Míchel fa complir els pronòstics i supera clarament un Olot encara molt verd (0-5). El conjunt garrotxí no va trobar la manera d’entrar en el partit. Va començar amb els joves Cortés i Carreras a la defensa i amb un mig del camp completament nou amb Martí Soler i Pau López, i li va costar seguir el ritme del Girona. També a la segona meitat, quan van sortir més fitxatges i els més joves del planter. Els de Roger Vidal, amb moltes cares noves i només quatre entrenaments, va evidenciar que encara han de treballar de valent aquest estiu per arribar en condicions al primer partit de lliga. L’estadi municipal, amb més de 1.800 espectadors, homenatja Ramon Alentorn i Aniol Llach.
7 | Aina Fernández, tercera als Jocs Mundials Universitaris d’Alemanya
Aina Fernández va guanyar una medalla de bronze als Jocs Mundials Universitaris d’estiu que aquests dies es disputen a Rin-Ruhr (Alemanya). La nedadora de Besalú va debutar diumenge a la prova de 200 m braça. Al matí es va classificar per a les semifinals amb un temps de 2:30.28 i al vespre va nedar 2,35 segons més ràpida per avançar a la final amb el millor registre de la seva sèrie i amb el tercer millor de les dues semis (2:27.93). L’endemà, Fernández va estar molt a prop d’aquest temps (2:28.48) i va ser tercera de la final. Només va quedar per darrere de les japoneses Yumeno Kusuda (2:26.15) i Yuyumi Obatake (2:28.17). Va anar segona durant molts metres i, al final, tres dècimes la van separar de la medalla de plata.
